lördag 15 september 2007

2 travar böcker

Det är lämpligt med såna som läser en massa böcker och sen inte tycker sig ha nån användning eller så av dem. Fick två travar med lästa böcker igår, så ska titta igenom om det är något jag kan tänkas vilja läsa. Av att ha kollat lite snabbt var det åtminstone några av böckerna jag antingen kände igen titeln eller författaren till.

Ligger fortfarande 2 påbörjade böcker som jag tänkt läsa färdigt här hemma innan jag ger mig på något nytt, så tänker inte titta allt för noga på dem än. Risken är väl annars att man hittar något man vill läsa.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Vad läser du för böcker då? Man kan ju inte bara skriva "böcker". Ge mej titlar och författare. Men det kanske bara är en bokknarkare som jag som vill ha sånt. :)

Henke sa...

oj hjälp... det var ju så att det var *räknar efter* 28 böcker totalt i dom där travarna jag fick, vet inte ens riktigt själv vad alla är för något än, men kan skriva ihop en lista på dem imorgon när jag har mer ork.

Men för återkoppling till senare Josefinska boktips så fanns Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden". Den var en av dem jag såg direkt att jag visste att jag kommer att läsa av dem. Sen fanns det nåt av Marie Hermanson som jag inte kommer ihåg titeln på, men har läst Musselstranden av henne innan och den var ju bra så då finns det ju risk att även den här är det.

Om Du menade vilka de böckerna jag har pågående är så är det "Agenten" av John Grisham. Vet inte riktigt varför men an nån anledning har jag läst de flesta andra av hans böcker och även om det inte kanske är den bästa kategorin av böcker så brukar de vara bra. Bäst hittills av honom är "Det Målade Huset".

Den andra boken under pågående läsning är Liza Marklunds Nobels Testamente. Ja jag vet att jag ligger en bok efter i den serien nu.

Men återkommer imorgon med fullständig lista på vad som fanns i boktravarna.

Josefine sa...

Men så trevligt med en massa böcker! :)

Läs Män som hatar kvinnor innan du läser Flickan som lekte med elden bara! Annars blir det lite messed up.

Åh, Marie Hermansson, var det Hembiträdet eller Mannen under trappan? Båda är bra, men Mannen under trappan är nog mest speciell. Typ vadhettere... som Garcia Marques skriver...magisk realism? Nåt sånt.

Grisham är faktiskt nån som jag inte läst direkt, kanske typ nån bok. Jag föredrar oftast svenska deckare av nån anledning...

Hehe ja men jag kan trösta dej med att jag inte heller har läst Livstid än. Mamma läser den just nu. :)

Jag läser Anders Paulruds nya Som vi älskade varandra. Den verkar rätt lovande...