fredag 8 augusti 2008

Sidoprojekt

Det har varit en del tankar i bekantskapskretsen om att ge sig på diverse webprojekt. Daniel har planer som det inte riktigt är känt hur långt gångna de är. Inte ens vad planerna innebär om jag har förstått det hela rätt.

Gissningsvis har det någon slags anknytning till pod-radiosändningar. Fast det kan ju lika gärna vara något annat.

Fredrik skulle dessutom till att börja med något. Vad verkade han inte ens veta själv, mer än att han kände för att programmera hemsidekod.

Jag själv har inte gett mig in på att bygga sådant på en massa år. Mest eftersom tiden inte funnits till det. Dessutom har jag inte haft några vettiga idéer till att göra något av. Nu däremot tycker jag mig ha funnit något som saknas på nätet och har därför lite lösa funderingar på att ge mig på att göra något åt det, så jag ska väl ge mig på att kolla upp lite om hur möjligt det är att få upp det hela. Sen kommer det att bero lite grann på hur mycket tid det skulle krävas och hur krångligt det visar sig vara att få ihop det hela, om det nu blir av.

Ska i alla fall kolla lite på det och tänka efter om det kan vara värt det.

2 kommentarer:

Daniel Sundström sa...

Mitt projekt ligger på is för tillfället. Tanken var väl att det mest skulle kretsa kring poddradio, men eftersom jag inte hade ett webbhotell att husera på så kunde projektet aldrig sjösättas. Nu kommer jag dessutom snart att börja i skolan igen, så nu kommer det säkert inte att finnas tid till poddradio heller.

Henke sa...

Jo det är ju ett problem med podradio.. det ska tillverkas kontinuerligt.

Fördelen med mitt lilla projekt är att jag faktiskt inte om det blir som det är tänkt, kommer att ha några krav på kontinuerlig uppdatering som är krävande på samma sätt.