måndag 25 augusti 2008

Det var alltså en sån film

Jag hann faktiskt med att göra lite mer än bara att jobba i helgen, även om jag var riktigt lat och inte fick många knop gjorda. I alla fall hade jag blivit tipsad av grannen att jag skulle se en film som heter You don´t messs with Zohan.

Namnet på filmen hade jag visserligen hört, men mer än att det fanns en film som hette så hade jag ingen koll på. I alla fall så visade det sig att filmen i fråga var en komedi och en sån sorts komedi som innehåller Adam Sandler.

Adam Sandler heter i filmen Zohan och är nån slags superhjälte i den Israelsika militären. I filmer har superhjältar alltid en motståndare som är nästan lika stark eller bra som de själva är. Här handlar det om den Palestinske terroristen Phantom som spelas av John Turturro.

Zohan har redan gripit honom en gång, men den gången så använde sig de israeliska myndigheterna honom som utbyte för att få israeler som hölls fångna frigivna. Zohan får därför i uppdrag att fånga in honom igen, men Zohan är inte alls intresserad av att agera militär superhjälte längre. Han vill flytta till USA och klippa hår.

Så han fejkar sin egen död och rymmer landet för att ge sina drömmar en chans. Självklart får någon av hans gamla fiender syn på honom där borta i USA och han får ta på sig superhjälterollen ännu en gång.


Nu antar jag att om någon orkat sig på att läsa min sammanställning av vad filmen handlar om så får nog den personen ett intryck av att filmen i sig nog är rätt tramsig och inte alls värd de nästan 2 timmar man skulle spendera för att se den. Isåfall har jag faktiskt lyckats i min sammanställning. Väljer ni dessutom att lita på mig så kastar ni inte heller bort 2 timmar för att se filmen.

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Alla filmer som innehåller Adam Sandler är slöseri med tid. Karln är en usel skådespelare och inte rolig för fem öre.