lördag 19 juli 2008

Rockweekend

Nej det blev inget besök på Rockweekend i Kilafors igår och blir inget ikväll heller. Inte för att jag är tvär och motsätter mig valet av musik utan snarare eftersom det kostar mer pengar att komma in än vad jag tycker mig ha råd att spendera på den helgen för tillfället.

En liten snabb titt på programmet visar ju dessutom att flest vettiga band faktiskt dessutom spelade igår, och det har ju redan varit. Det mest intressanta idag får väl nästan anses vara Alice Cooper, fast då skulle väl spelningen snarare ha varit för en 15 år sen eller så. Nu har han ju som sagt åldrats en hel del.

Såg att Gävledala hade ringt upp honom för en intervju angående spelningen. Tydligen så tror han i alla fall själv att det kommer att bli grymt bra. Lite pinsamt dock att reportern inte riktigt känner sig bekväm med att prata engelska. Får man tycka så utan att anses som elak föresten?



När jag ändå är inne på min gamla idol, jo han var faktiskt bland det bästa jag hört tyckte jag när han kom ut med albumet Trash då jag fortfarande var riktigt ung, så såg jag att han den 28/7 ger ut ett nytt album, Along came a spider.

Skivbolagsnissarna påstår, ungefär som de gör varje gång att han har gått tillbaka till sitt gamla sound, så det kanske man borde kolla upp tänkte jag. Men nej någon Trash-kvalitet håller skivan knappast. Vill nån ändå ge sig på att lyssna lite så finns hela albumet i alla fall tillgängligt på Alice Coopers myspace.

Tanken med uppbyggnaden av albumet ska han väl dock ha lite credit för. Seriemördare som i låt efter låt ska ge ledtrådar för att bli hittad. Totalt sett håller dock inte låtarna

Inga kommentarer: