onsdag 16 juli 2008

Musikalisk återblick

Det finns ju faktiskt en del gammal musik som fortfarande håller idag. Jag började för en vecka sen med att lägga in Sex Pistols - Anarchy for the UK, som en första låt i min serie där jag tittar tillbaka på en del äldre musik.

Den här veckan har turen kommit till Rolling Stones som av många räknas som ett av de större banden i historien. I mitt sätt att se det kanske de inte riktigt hamnar där uppe på toppen, men en del lyssningsbara låtar har de allt kommit med genom åren. Den första jag kommer på att leta fram när jag bestämmer mig för att de ska få bli veckans musikaliska återblick är låten "Sympathy for the devil". En låt det finns en hel del covers på också. Personligen hittade jag nog låten i yngre dagar tack vare att ha hört Guns N' Roses version av den.

Inga kommentarer: