söndag 1 mars 2009

Vasaloppssöndag

Många timmars ointressant idrott idag. Började dagen med att kliva upp fem minuter innan klockan skulle slå 8, enbart för att hinna med att se starten i Vasaloppet. Därefter såg jag starten och somnade om i soffan framför tvn. Det brukar bli så nästan varje år när det kommer till första söndagen i mars.

Jag vet inte ens varför jag kliver upp bara för att se starten, för oftast är inte själva tävlingen intressant förrän det börjar närma sig slutet av den. I alla falls å vaknade jag till och somnade om flera gånger genom hela loppet.

När det började närma sig slutet så höll jag mig dock mer vaken. Daniel Thynell gjorde några försök till att rycka, men blev ikappkörd. 5 km från mål så gjorde han ett sista ryck och då var det inte längre nån som orkade haka på, så det är väl bara att grattulera till tredje segern.


Gjorde ett försök till att lista ut var någonstans bästa lokala åkare hamnade. På något vis så tyckte jag att det räckte med att söka på startnummer 176 på vasaloppets hemsida, för det ska väl mycket till innan någon annan lokal åkare skulle ha slagit Niclas Bärjs 107:e plats... fast då har ju jag inte gjort min vasaloppsdebut än i och för sig.

I min almanacka så brukar i alla fall vasaloppet ses som brytpunkt mellan vinter och vår. Så ska jag följa den tesen så är vintern nu slut och våren på väg. Tittar jag ut genom fönstret så ser jag däremot ut att ha fel. Men innerst inne vet jag att vintern är slut nu.

Hanns med att slötitta vissa delar av femmilen i skidvm och lite slutspelsbandy också idag. Inte några större höjdpunkter alltså. Därefter blev det lite Lego Batman på Xbox360 och Beck på tv.

På något sätt känns det som jag inte gjort nåt vettigt alls alltså

Inga kommentarer: