fredag 6 mars 2009

Hårda bud i Mellerud

Lediga dagar som är långt ifrån lediga. För mycket som snurrar i hjärnan.

Ikväll känner jag ett behov av att rymma bort från verkligheten...

Så för att citera Demian:


Jag säger ge mig ett glas innan baren stänger.
Ge mig ett glas innan jag törstar ihjäl.
Något som värmer ett fruset hjärta.
Något som tänder en eld i min själ.

Ge mig
ALKOHOL det gör mig till en man det ger mig vad jag tål.
ALKOHOL Då slipper jag se klart då fördunklas mina mål.
ALKOHOL jag tar och höjer mitt glas och dricker djävulen en skål.
ALKOHOL som i mitt hjärta det fanns ett hål.

Farväl verkligheten. Vi ses igen imorgon.



fotnot: nej det handlar inte om depression även om det kan ha låtit som så. Mer bara att det finns för mycket tankar rent arbetsmässigt som behöver rensas.

Inga kommentarer: