onsdag 25 mars 2009

Välkommen tillbaks till verkligheten silverbyn

Jag borde väl kanske ha skrivit det här inlägge i lördags eller senast i söndags eftersom det var då det var aktuellt med SM-final i bandy, men jag har varit lite för lat för att sätta mig framför datorn och skriva.

Nu kunde jag inte följa finalen så som jag hade önskat, utan satt på jobbet med en laptop bredvid mig som visade matchen på svt.se samtidigt som jag jobbade. Men tillräckligt mycket hann jag se för att tolka det som att det fanns ett lag som var där för att spela en bandymatch och ett annat lag som var där för att vinna ett guld.

Jag skrev tidigare att jag skulle vara grönvit för en dag. Dagen visade sig bli grönvit också med att VSK vann med 5-4. I rondellen vid Schenströmsplan här i Bollnäs fanns det på kvällen uppsatta gravljus runt om rondellen och ett plakat med en hälsning till hemvändande edsbybor.

"En ny era har inletts. Välkommen hem Silverbyn"

Den längste av bröderna Sundström sammanfattade det hela rätt bra med sitt "Man skiter i att VSK vann. Huvudsaken var att Edsbyn förlorade."

Man undrar om kommunväxeln där borta svarar "Välkommen till Silverbyn" nu den här veckan

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Om folket i kommunväxeln är smart så svarar dom inte alls i växeln den närmsta tiden ... men det är roligt att se med vilken glädje som folk firar att Edsbyn förlorade. Som bror min sade, "det märks att det kommer från hjärtat".