måndag 31 december 2007

Well, yeah, it is a good thing, cos' this is like finding Moses' DVD collection.

Satt på juldagen på festen hos Thomas och förde en del, som nog många skulle kalla för udda, men intressanta diskussioner med Linda och Fredrik. Där det diskuterades allt ifrån zombies till film. Under filmdiskussionen kom det fram att jag hittills inte hade sett "Alien vs. Predators".

Såg ju både gamla Alien och gamla Predators-filmerna när jag var yngre och hade väl egentligen inget vettigt försvar till varför jag jag inte sett den här filmen ännu. Jag hade en svag aning om att jag nog kanske ändå hade filmen hemma. Inköpt men aldrig tittad på, men när jag kollade upp det så var det Freddy vs. Jason istället. Inte många rätt alltså.

Hur som helst lovade jag att jag skulle leta tag på filmen och titta på den, så ikväll fick det bli en liten filmkväll. Jag, ett gäng aliens, några predators och en grupp "vetenskapsmän" som skulle utforska en pyramid under isen på Antarktis.



Så filmen då? Ja jag ska inte ge mig på att försöka skriva en recension eller så, men finns det fler där ute som inte sett den än, och dessutom har någorlunda liknande smak som mig vad det gäller film, så bör ni nog också leta upp den.

Lite kuriosa för de som även sett de gamla predatorfilmerna. Man har här återanvänt Danny Glovers förmodligen mest kända filmcitat (om man räknar bort det där "Im to old for this shit" från Lethal Weapon-filmerna), nämligen det där "You are one ugly motherfucker"... fast här hade man plockat bort det där sista fucker.

Inga kommentarer: