onsdag 2 januari 2008

Det där med byte av år

När det blir nytt år så brukar ju folk få för sig att man ska hitta på nyårslöften om allt möjligt. Självklart väljer ju alla sånt som de redan i förväg vet om att de inte kommer att lyckas med.

Förra gången det var nyår så körde jag en gardering i mitt nyårslöfte. Jag lovade att under året göra ett försök att sluta snusa. Alltså jag lovade inte att jag skulle sluta, bara att försöka. Försöka gjorde jag också... gick till och med riktigt bra ett tag, men sen hamnade man där igen med att istället för att köpa nikotinfritt snus, så blev det vanligt igen. Mest bara av gammal vana. Lite dumt kan tyckas.

Nu vid årsskiftet så höjs skatten på snus igen så en dosa ligger på samma kostnad som ett paket cigaretter, eller något däromkring så nu känns det som att det inte längre är försvarbart att hålla på längre, så jag får väl ta och ge mig på ett nytt försök.

Förutom det vet jag inte om jag ska avge några riktiga nyårslöften, åtminstone inte offentligt här på bloggen, sånt räcker det med att jag själv känner till

Inga kommentarer: