fredag 4 januari 2008

Ångest

Ja det är ju det där med saker man lovar på nyår. Jag har ju tydligen sagt att jag ska göra ett försök att sluta snusa, fast inte göra på samma sätt som alla dom där som slutar från första januari, utan från det att det jag har tar slut helt enkelt.

Det som börjar bli jobbigt med det löftet är ju att tittar jag i dosan så inser jag ju att den kommer att ta slut idag eller ikväll. Men sen då... kommer jag att överleva med allt vad abstinens innebär.

Tänker inte göra på samma sätt som när jag försökte sist. Då körde jag en slags nedtrappningsmetod där jag varvade vanligt snus med sån där Nikotin och tobaksfri snus. Problemet med det är att det blev för lätt att fuska, så efter ett tag så var man ju där och bara körde med vanligt igen. Det var ju godast så.

Vet inte heller om det egentligen är en idé att till en början försöka gå över till att bara använda den där tobaksfria varianten. Skulle nog säkert till viss del hjälpa till. Stor del av det där med beroendet är ju vanan att känna att det finns nåt annat än bara tänder under läppen.

Blir det för jobbigt så får jag nog prova att göra så tror jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Henrik! jag bara kikade förbi och jag har försökt att sluta röka men det är skit svårt ,man måste va rätt motiverad å det är jag nog inte. Jag hoppas att 2008 blir bra och snusfritt för dig.
Ha det så gott // Anders Kallin