söndag 6 januari 2008

I will be free and when I am I will give you my heart and we will be together always but if only you had a heart to give.

Blev lite av en filmkväll igår. Daniel försökte övertyga mig och Thomas om att vi skulle titta på nåt avsnitt av Månbas Alpha, vilket vi lyckades parera. Istället fick det bli den tredje delen av Pirates of the Caribbean.



At Worlds end, som man döpt filmen till är väl kanske inte den bästa i serien. Första delen var ju riktigt bra, för att sen i del 2 försämras en del. Den här får man väl placera mellan de två tidigare om man ska sätta ut dem på nån slags skala efter hur bra de är.

Har ju pratats om att Johnny Depp vill göra åtminstone en par till filmer i den här serien och sett till slutet så ska det ju inte vara helt omöjligt att få en uppföljning på det hela. Frågan är väl snarare om man inte riskerar att totalt förstöra hela filmserien om man fortsätter göra filmer i samma serie. Men man ska väl aldrig säga aldrig, filmerna ges ut av Disney och de har väl aldrig tvekat att ge ut uppföljare om de ser att de kan tjäna lite pengar på det.


I alla fall när vi sett färdigt denna första film kom vi senare in på att vi nog skulle orka se en film till. Efter en del funderande så stod det mellan 2 filmer. Thomas och Daniel kunde mycket väl få komma överens om vilken av dem vi skulle se tyckte jag och begav mig ner på Statoil för att inhandla lite abstinensgodis.

När jag sen kommer tillbaka så visar det sig att det inte alls blev nån av de två filmerna utan en kommedi som handlade om konståkning. Blades of Glory hette den visst. Ska erkänna att när jag såg omslaget till filmen så kände jag faktiskt igen den, men hade ingen aning om att den handlade om konståkning.

Någon direkt höjdarfilm kan man väl inte kalla den, eller man skulle nog till och med bli anklagad för att vara lögnare om man gjorde så. Den hade väl dock sina komiska "höjdpunkter", men långt ifrån en film jag skulle sätta mig och se igen om jag inte hade en väldigt bra orsak till att göra det.

1 kommentar:

Camilla sa...

Anledningen till att Depp sagt sig vilja göra fler filmer är väl för att han tycker att rollen är så rolig att spela, inte att han tror att någon vill se fler filmer i serien. Jag tycker att den tredje har ett ganska klart avslut och det skulle bara vara fånigt att fortsätta efter detta.

Lycka till med icke-snusandet.