söndag 6 januari 2008

Igår skulle jag nog ha kapat ett finger om någon föreslog det.

Idag har det faktiskt gått riktigt bra att vakna, dricka mitt morgonkaffe och ändå veta att nej det finns inte ens en endaste liten snus att ta efteråt. Inte ens en gammal urlagd snus som jag skulle kunna bli desperat att ta igen (hur äckligt det ändå skulle vara).

Just nu känns det faktiskt rätt bra att det är så dessutom. Igår var det däremot lite värre, då var det första hela dagen utan snus. Kvällen innan så hade ju min sista dosa tagit slut och därmed så startade mitt försök. Igår fanns det tider då jag utan att tveka skulle ha gått med på att få ett finger kapat eller nästan vad som hellst om jag hade fått en snus i utbyte.

Lösningen då fick heta godis, men det kommer ju inte att funka att byta ut begäret mog godis varje dag, då skulle jag ju lika gärna kunna börja igen. Skulle dels bli billigare och säkert nyttigare också.
Nu fortsätter vi lida en dag till så får vi se hur det går

2 kommentarer:

RCB sa...

Byt ut det mot frukt i stället. Vindruvor till exempel.

Henke sa...

Inte så dum ide faktiskt.. frukt är ju gott det