torsdag 24 januari 2008

Istället för något annat

Borde väl egentligen sitta och antingen skriva på nya uppgifter till skolan eller renskriva sånt som ska renskrivas nu, fast har iofs redan fått iväg 2 uppgifter idag, så tänkte att jag nog fick ta en paus från sånt för resten av kvällen.

Hur som hellst så blev det så att jag satte mig och lekte runt lite i Photoshop, men med problemet att jag inte hade några roliga bilder i datorn att utgå ifrån. Letade därför runt lite på nätet och hittade en sida jag inte hört talas om innan, http://www.sxc.hu där det finns massor av bilder du gratis får använda. Enda kravet är att vissa av de som lagt upp sina bilder vill veta att du använder just deras bild.

Började titta runt bland bilderna där och hittade till slut en bild att leka med, en närbild på ett öga som fick bli min försökskanin för modifiering.



Tog och bytte lite färg på ögat och blandade in lite andra bilder av ett rosthål och några rötter och sånt, så efter att ha lekt färdigt såg ögat ut såhär istället.


Innan nån hinner påpeka det så kan jag säga det själv att det är rätt slarvigt gjort och att jag borde ha sett till att få jämnare kanter från ögonvitan åt bägge hållen. Sen är det ju en del annat jag borde ha gjort annorlunda, men eftersom Daniel har klagat på att jag inte brukar spara det jag gör i Photoshop i normala fall så tänkte jag att jag nog skulle göra ett undantag idag.

Har jag dessutom ändå sparat så kan jag ju kasta upp det här i bloggen också, det är ju inte direkt så att jag har mycket vettigt att skriva om här ändå. Nu slipper det ju vara tomt på nya inlägg i alla fall.

1 kommentar:

Ethelie sa...

Fränt :) Jag gillar det där hålet, ser creepy ut.