onsdag 9 januari 2008

Att låta som en tjocktarm

Idag måste jag säga har känts som en väldigt dåligt planerad dag. Hade lektion i skolan mellan 9-10. En timme alltså, sen var det självstudier fram till 14, då vi skulle tillbaka för att vara där i en timme igen.

Morgonpasset gick ut på att vi skulle lära oss hur matsmältningsprocessen fungerar, så läraren använde sig av ett exempel om vad som händer när man äter en köttbulle. Från det att den stoppas i munnen tills dess att den kommer ut igen.

För att vi skylle förstå vad vi pratat om så avslutades timmen med att en av oss fick föreställa en köttbulle och resten delades in i de delar av kroppen som köttbullen ska passera. Sen fick hon som var köttbulle gå igenom en gång som vi andra stod i och de hon passerade skulle låta så som det organet låter när maten passerar där.

Jag tillhörde tjocktarmen... alltså hur låter en tjocktarm?

aja... sen var det hem och sitta och slöa lite, kände mig för lat för att sätta mig och skriva just då så det får jag väl skriva ikapp sen. Därefter tillbaka till skolan för att lyssna på nån biståndshandläggare från kommunen.

Nästa lektion vi ska vara närvarande på blir tisdag morgon, och då har vi lektion i en hel timme också...

Inga kommentarer: