torsdag 24 januari 2008

Mest intressanta hittills

Sitter hemma och har lunch från skolan för tillfället. För en gångs skull har vi faktiskt obligatorisk lektionstid både på förmiddagen och eftermiddagen idag.

På morgonen började vi med en föreläsning av brandchefen (eller om det heter räddningstjänstchef numer kanske) som pratade om olika myndigheters roll vid olyckor och katastrofer. Helt klart den mest intressanta föreläsningen hittills i utbildningen.

Vi ska för övrigt hälsa på honom en gång till också. Det ska tydligen bokas in en tid för ett besök på brandstationen för metodövning i att släcka bränder. Pratades också om att vi skulle få prova på att ge oss in i ett rökfyllt rum och rädda livet på en docka. Kan nog bli intressant det med, eller åtminstone roligt.

8 kommentarer:

Joel Sundström sa...

Det är ganska kul på brandstationen. Glöm inte att glida ner från stången och när vi var där fick vi klä oss i en overall och tända eld på oss själva. en klasskamrat skulle därefter släcka en, det var ganska kul

Ethelie sa...

Hahah! Tända eld på sig själv! Det är ju fantastiskt, det ska jag också göra nån gång.

Henke sa...

Jo jag hoppas att vi får prova att elda på oss själva lite också, kan vara kul det.

Har iofs tänt eld på handen förr i yngre dagar genom att först hälla zippo-tändarvätska på handen, men det ska väl knappast rekommenderas eller jämföras med det här

Ethelie sa...

Låter som en förskräckligt dum ide faktiskt. Och som alla vet så är det ju dom man måste prova på!

Henke sa...

Ja... hur kul vore livet om man inte provade på en massa saker man inte borde göra?

Anonym sa...

Man kan ju alltid passa på att tända eld på sig själv i samband med någon politisk ståndpunkt. Eller vilken ståndpunkt som helst egentligen.

"Jag vill ha glass! Jag tänder eld på mig själv! *Foff!*"

Ethelie sa...

Jag håller med Fredrik. Jag och en vän till mig tänkte tex protestera mot miljöförstörelsen. Vi måste göra något åt det här med naturen! Så vi tänkte tända eld på oss själva.

Henke sa...

Jo.. historiskt sett har väl att sätta eld på saker/byggnader/personer varit ett rätt framgångsrikt sätt att visa sitt missnöje över något