onsdag 26 december 2007

Slut på julen

Sådär så var det slut på julen. Känns rätt skönt att man nu kommer att slippa jul i ungefär ett år. Fast så blir det väl inte riktigt eftersom det väl kommer att börja julpyntas och säljas julsaker i varenda affär i oktober eller nåt sånt.

Nu lät jag väldigt negativt inställd till julen, vilket säkert kan stämma... åtminstone till viss del. Det finns ju både för och nackdelar med julen. All den där hysterin med att alla ska springa runt som galningar och jaga julklappar och julmat så man får stå och köa en timme för lite mat är bara jobbigt. Julafton är också jobbig... sitta och stressa runt för att hinna på alla ställen man ska på.

men ja.. det finns ju positiva saker också. Dagarna runt omkring julafton är ju rätt trevliga. Folk är lediga och passar bra till diverse fester.

Började med en sån i lördags där det var firande av att Fredrik blivit lite mer vuxen för att fortsätta med en till igår hos Thomas för att fira att julafton tagit slut.

Om jag orkar och tycker mig ha tid så får jag väl ta och kasta upp en massa bilder från bägge kvällarna nånstans.

----------

Förra veckan nån dag så sändes "inget är heligt" med Magnus Betnér på femman. Eftersom jag tänkte mig att jag skulle titta på det så glömde jag självklart bort att göra det, men såg idag att det fanns till nedladdning på mindre lagliga platser på nätet, så jag tog mig friheten att ladda hem och titta på det. Riktigt bra faktiskt... synd bara att det tydligen var en klippt version anpassad för tv och inte hela som ska finnas på en dvd med samma namn.

Kan nog bli så att man får ta och införskaffa den dvdn nån gång i framtiden och titta på alltihop.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Håller med dig om att julen är mest jobbig även om det gick bättre än vanligt i år. Tycker att du och så många bollnäsbor som möjligt ska vara registrerade på Bollnäsbloggen! Ju mer folk, desto mer intressanta diskussioner om saker som rör vår egen kommun! Orkar man inte blogga på två ställen så kan man kopiera lite eller välja att bara kommentera andras inlägg. Kul förresten att ni ringde fast det var natt, jag är van... sonen ringer alltid när han träffar någon jag känner. :-)
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!