måndag 10 december 2007

En biltur i snöväder

Det har börjat snöa lite lätt igen. Hade kommit litegrann i natt och även fortsatt idag också. För en gångs skull hoppas jag att det inte blir nåt stort ihållande snöväder. Ska ge mig ut på en biltur ner till Nyköping om några timmar och hämta Mia som varit i Manchester över helgen, så mest pga att jag vill slippa för tråkigt väglag jag vill slippa snön. Sen efter det får det gärna snöa en massa igen.

I övrigt har helgen varit riktigt lugn. Började i fredags med att sitta hemma hos Thomas och ta nån öl, sen hade Thomas hittat nånting som smakade som smält päronglass utspätt med sprit, kanske inte låter så väldigt gott, men var helt ok iaf.

Lördagen följdes upp med ännu en kväll hos Thomas, fast för att spela Risk den här gången. 3 matcher med olika regler slutade med att alla 3 närvarande vann varsin gång.

Igår fick bli en slödag framför tvn. Först Livorno-Roma på Canal plus, där Livorno fortsatte att visa bra form. 1-1 slutade matchen förmodligen ett rättvist resultat även om det kanske borde ha varit ett mål till bakom varje målvakt om man skulle se till chanserna. Totalt sett till hela matchen så var ändå ett oavgjort resultat det mest rättvisa.

Livorno har för övrigt börjat hitta rätt i formen nu, efter att ha haft en katastrofal inledning på säsongen. 6 raka matcher utan förlust nu och iom det så huserar man inte längre på nedflyttningsplats.

Efter det så bläddrade jag mellan kanaler men slutade med att jag fastnade framför ännu mer sport. Bandy på svt 24, fast där såg jag bara slutet av matchen, sen passade jag på att se färdigt de 4 sista avsnitten av Dexter på säsong 2.

Inga kommentarer: