onsdag 12 december 2007

Den lever igen...

Ja min mobiltelefon alltså. Tänkte i måndags när jag skulle åka ner till Nyköping att det dels kunde vara lämpligt att ha den fungerande för att lämpligare kunna lokalisera var Mia tog vägen efter hon landat, och dels så kunde det vara lämpligt att kunna fördriva lite av bilkörningstiden ner med att kunna prata i telefon också. Nu ska man ju egentligen inte prata i telefon när man kör bil, så det gjorde jag inte så mycket.

I alla fall så har jag varit utan telefon sen i somras någongång, eftersom den inte går att ladda. Det gör den nästan inte nu heller, men innan jag åkta så kom jag fram till att jag kunde ladda den om jag höll i både laddare och mobil och på något sätt vred laddarkabeln lite snett. På så sätt så fick jag i tillräckligt med gas för att hålla telefonen vid liv hela vägen ner till Nyköping och tillbaka igen.

Efter det tänkte jag att det måste ju gå utan att behöva stå och hålla i telefonen sammtidigt som den laddas så stod där och mixtrade och på något sätt när jag vred omkring med laddaren så knäckte jag till något i telefonen och efter det fungerar den på samma sätt som den gjorde i somras innan jag gav upp med den.

Den går alltså att ladda, under förutsättning att jag lyckas vrida laddaren rätt i telefonen och sen lyckas placera den så att den ligger helt stilla och i rätt läge.

Hur som hellst så är jag nog i behov av att byta ut den, fast nu går den ju att använda fram till den dag den ska bytas. Måste ju försöka vänja mig in vid att ha den fungerande igen också. Är ju inte alls van att behöva plocka med mig den när jag förflyttar mig mellan olika platser, så kommer säkert att glömma att ha den med mig, men får väl försöka komma ihåg att ta med mig den.

I övrigt så var vägarna söderut mycket bättre nu än senast jag var där och åkte. Otroligt skönt att slippa alla dessa 50-vägar förbi alla småorter innan uppsala och dessutom riktigt lämpligt med 4 filer istället för 3 genom Stockholm

Inga kommentarer: