söndag 16 december 2007

Snobbfika & Teater

Igår var en sån där dag då man var tvungen att vara representativ. Med representativ här menar jag att jag tydligen skulle bege mig ner på stan på snobbfika med nån slags företagarförening, inte för att jag är företagare eller ens har några planer på att bli heller. Nej nej det hela handlade om att jag för lite över ett år sedan gjorde gesellprov för att bli färdigutbildad målare.

Såhär lite lagom tid efter det provet så hade mitt gesellbrevs diplom hamnat hos företagarföreningen och skulle då delas ut i samband med deras årliga luciafikagrejs, så då skulle jag infinna mig för att ta emot det.

Det hela gick till som så att först fick jag hamna där och dricka glögg och titta på stela företagartyper (inte normala företagare utan såna som ska ses som lite finare, såna där som blir utvalda att representera företagarna jämtemot kommun och myndigheter) sen fick vi sitta och titta på uppträdande av Bollnäs Lucia. Efter det var det bjöds det på fika, sen delades mitt gesellbrev ut och ett pris till årets företag.

Sen fick jag åka hem igen

Senare på kvällskvisten var det dags för besök på Bollnäs teaterverkstad för att beskåda en uppsättning av en julshow som döpts till Julkul 2 (eller om det ska vara en romersk tvåa). Rolig var den iaf och precis som förra gången jag såg den teatergruppen spela upp något så var det imponerande skådespel.

Inga kommentarer: