torsdag 20 december 2007

Sidoprojekt

Tänkte att jag skulle prova något nytt till nästa år. Några av de som läser här vet säkert att jag tycker att sånt där med att räkna med odds i olika idrottssammanhang och dessutom använda dessa odds till att spela med.

När man har ett sånt intresse så bör man också på något sätt bokföra hur det hela går. Varför man väljer att bokföra detta kan bero på flera saker. Antingen vill man bevisa för sig själv att man faktiskt går plus och därför har anledning att fortsätta spela. Eller så är det så att man helt enkelt inte har någon koll på hur det skulle gå om man inte bokförde sina spel och därför gör det.

I normala fall brukar spelare bokföra och sen Räkna efter vilken ROI (Return of invest) de har. Alltså hur många procent av sina insatser man får tillbaka i vinster. Det sägs att denna ROI bör ligga på runt 105 % för att det ska vara lönsamt att fortsätta spela.

Nu börjar 2007 ta slut och tittar jag tillbaka på hur året har gått så ser jag ut att hamna på mitt tredje raka år med ett positivt resultat på mitt spelande, så nu inför 2008 tänkte jag prova på att sköta den där bokföringen på ett lite annorlunda sätt. Jag ska helt enkelt strunta i att sitta med exelblad som räknar ut allt ifrån mitt totala resultat till resultat indelat på vilken idrott eller till och med vilken serie i den idrotten det handlar om till att sköta bokföringen i bloggform.

Tänker heller inte bry mig om att räkna fram någon ROI utan nöja mig med plus eller minus i kronor sett. För i slutändan är det ju det som talar om ifall jag gått med vinst eller inte. Är iofs tänkt att denna bokföring ska börja från årsskiftet, men har ändå tjuvstartat lite redan nu.

http://betfair2008.blogspot.com är iaf där jag kommer att sköta det hela, så ni kommer att slippa allt vad odds och liknande heter i den här bloggen. Inga fler tråkiga inlägg om Nordkoreans juniorfotboll längre alltså.

Inga kommentarer: