söndag 26 april 2009

Stukat finger, blått knä och repig arm

Igår vände serien i innebandykorpen. Resultatet av matchen som spelades då blev ett fint blåmärke över knät, fina repor på armen bestående av "brännmärken" efter att ha skrapats mot golvet och slutligen ett stukat finger.

Allt detta åstadkommit i matchens första byte. Det gick i och för sig bra att spela vidare ändå, så skadorna gör inte allt för mycket. Matchen i sig var nog den klart roligaste hittills. Förmodligen eftersom det för en gångs skull var en jämn match där vi i och för sig förlorade, men bara med 4-3.

Då var dessutom 2 av deras mål sådant som får betraktas som slarvmål också. För egen del blev det ett mål som dock inte fick räknas. Tydligen så får inte en spelare ligga på målvakten och hindra den från att kunna rädda bollarna. Dessutom blev det 2 minuter på utvisningsbänken för felaktigt avstånd vid ett frislag.

Idag så får jag lida sviterna av gårdagens "skada". Det stukade fingret gör att jag inte riktigt kan skriva som jag vill på tangentbordet. och knät gör att jag inte riktigt kan gå lika bra som det är tänkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man skall ge järnet när man spelar - våldsamhet och skador är bara oundvikliga petitesser.
Jag är stolt över dig Henrik!