lördag 2 maj 2009

Valborg

När man som jag jobbar helg och det sammanfaller röda dagar i almanackan i samband med helgen så betyder det att man också jobbar dessa röda dagar.

Den här helgen är det arbete som gäller för min del, vilket innebär att jag jobbade igår när det var första maj. Valborg blev då enda lediga dag denna vecka. Istället så får jag 3 dagars helg nästa helg istället, så det jämnar nog ut sig.

Valborg inleddes i vilket fall med att det togs en tur ner på Stan för lunch och hämtande av en bil som innehavaren inte skulle hinna hämta upp innan verkstaden den fanns på stängde för dagen.

Efter det så blev det en del slappande i solen, innan det frammåt kvällen flyttades till en gräsmatta på Bonden för Grillning, brännbollsspel, öldrickning (för de som inte jobbade dagen efter då. Själv nöjde jag mig med bara en). När det började bli lite för kallt att sitta där så flyttade vi på oss till Gärdet för att fortsätta där en liten stund till, och sedan ge oss ner på tranan för att dricka mer öl (där blev det 2 för min del, så stannade på 3) och lyssna på Gasoline Queen som tydligen skulle spela där då.

Igår var det som sagt dags för jobb, och inte mycket annat hanns med att göra. Nu börjar det bli dags att flytta på sig ner på Sporthallen för lite innabandyspel innan det återigen är dags att sätta sig på jobbet.

Inga kommentarer: