söndag 31 maj 2009

Rätt så blått knä

Då var premiär i fotbollskorpen avklarad. Resultatet av det är att mitt högra knä är rätt blått och saknar full rörlighet. Dessutom kan jag inte skylla på någon annan än mig själv.

Det började i onsdags när vi hade träning eller vad man ska kalla det inför helgens premiär. Där gav jag mig på att glidtacklingspassa bollen till någon som därmed skulle få öppet mål. När man ger sig på en sådan glidtackling bör man inte som mig hamna fel med knät så att det dels är väldigt svullet och blått.

Därefter så kanske man inte heller bör ge sig på att spela match några dagar senare utan att ha fått tillbaka full rörlighet i knät. Det gjorde ju jag ändå, och självklart fick jag där ytterliggare en smäll och sitter därför nu med ett ännu ondare och blåare knä. Där det blåa dessutom ser ut att ha runnit ned på insidan av benet som en rinnande droppe på vaden.

Matchen då? Ja den ska vi väl inte nämna allt för mycket om. Citerar mig själv i den notis jag författade till lagets hemsida efteråt:

Under en himmel av skinande sol spelades dagens premiäromgång av årets korpserie. BK Tåpaj stod för motståndet hemma på Helsinge IP. Att det innan premiären endast hunnits med en träning får vi nog erkänna visade sig också i spelet.

Inledningsvis medan ork fortfarande fanns i våra spelare höll vi positionerna bra och höll även igen bakåt, men ju längre matchen gick och bristande kondition gjorde sig påmind, så övergick vår på förhand bestämda 2-2-2-uppställning till att istället se ut som att vi hade en målvakt och 6 utespelare i fria roller.

Dessa taktiska missar och bristande kondition gjorde att när domaren för sista gången i matchen blåste i sin pipa hade slutresultatet hunnit rinna ifrån till 0-14.

Nu ska vi inte enbart fokusera på det som inte fungerade utan också peka på det positiva. En rolig sak korpen hade infört var att man efter matchen utsåg bästa spelare i respektive lag. För Anthills del så föll valet med rätta på Sofia Sjölin som nog var den av oss som till störst del höll sig rätt placerad och kämpade mest.

Inga kommentarer: