tisdag 19 maj 2009

Förlåt Urban, jag kunde inte hålla mig längre.

Jag har de senaste veckorna med jämna mellanrum fått påminnelser på SMS om att jag ska infinna mig till fotbollsträningar vid diverse olika tidpunkter. Samtliga undertecknade Ubbe.

Nyfiken som jag är så kollade jag upp nummret, vilket verkade tillhöra någon Urban i sydligare breddgrader som förmodligen är någon slags tränare för något lag där nere.

Han har hittills inte ifrågasatt att jag inte kommit på en enda träning, vilket bör tyda på att han nog helt enkelt inte försöker värva mig till laget, utan tror att mitt nummer tillhör en spelare i just hans lag.

Kvällens påminnelse handlade om att det nu äntligen var dags för match. Till helgen var det nämligen första omgången i DM.

Då kunde jag inte hålla mig längre utan författade ett svar som lyder. "Hej. Jag har skrivit på för annan klubb, så jag missar helgens DM"

Nu sitter jag här och väntar på reaktion från Urban.

7 kommentarer:

RCB sa...

Hahaha, du måste skriva och tala om vad du får för svar sen! :D

Anonym sa...

Haha!! Fantastiskt Henrik, jag stödjer detta å det grövsta :)

Men skämt åsido - du är en Solrosare och kommer så alltid förbli. Hoppas vi får till några egna matcher i sommar!

RCB sa...

Behöver ni spelare vet ni att jag gärna hoppar in nån gång om jag har tid :)

Henke sa...

Jag har ju faktiskt korpkontrakt i sommar också... gäller erbjudandet där också Becky? Vi lär behöva alla spelare vi kan hitta till korpen misstänker jag.

Urban däremot verkar inte vilja kommentera mitt klubbyte

Fredrik: lite spel lär det väl ska kunna bli när vi lyckas samla folk i bollnäs. Dessutom har du och jag gamla organisatoriska planer att sätta till verket.

RCB sa...

Vad är det för ett lag då Henrik? Vilka är med där?

Henke sa...

En massa folk från jobbet

www.laget.se/anthill fast sidan lär inte vara uppe riktigt än

Anonym sa...

Henrik: Du menar planer av kupp-natur? Helt klart bör och skall dessa gå av stapeln i sommar. Jag blir inledningsvis ledig i ca. 2 veckor innan sommarjobbet, så jag har all tid i världen att smida planer (och annat).

Förresten - jag har samlat på mig roliga foton av politisk natur härifrån Uppsala. Du skall få se dem på MSN nå'n gång. :)