måndag 25 maj 2009

Bergsbestigaren

Det kan ibland vara farligt att titta in på ansiktsboken. I alla fall när man tittar på förstasidan där man ser diverse statusuppdateringar. Tittade in där idag och såg att Bonde hade status om att han skulle bestiga bolleberget. När han hade sett att jag också var online så ändrade han status till att han skulle bestiga samma berg och att jag skulle med..

För min del var det egentligen tänkt att spela Risk med Hans-Daniel och Lelle. Dock visade det sig att Lelle inte alls skulle spela, eftersom det var hans tur att se Småstadsliv 2. Istället blev det lite formel 1-tittande.

Efter att loppet var avklarat och lite diskussioner hade förts så totalvägrade Daniel att följa med och bestiga berg. Även om han fick flera chanser att ändra sig på, så istället fick jag åka själv upp till Bolle där Bonde väntade.

Väl där blev det en tur upp för branta backen upp till toppstugan. Lite tid där uppe på toppen för att beundra utsikten och tala om för Bonde var han bor någonstans osov. Sedan en promenad ner för den lite snällare och bananformade backen.

*Fotnot. För att det inte ska låta konstigt så beror både bestigningen och utpekandet av var min följeslagare bor på att han är nyinflyttad från Vilnius och därför fortfarande lär sig Bollnäs geografi.

Inga kommentarer: