fredag 17 april 2009

Påskharen uppäten och dags för vinter?

Nu har det varit lite tyst här igen. Jag skyller på att det har varit påsk, andra hävdar säkert motsatsen. Annars är det här med storhelger alltid bra att ha till att skylla saker på.

En annan sak som är bra med storhelger är att när de, som den här gången infaller de veckor jag har ledig helg på jobbet innebär att jag hade 4 dagars helg, för att sedan jobba tisdag-onsdag och sedan ledig 2 dagar igen. Efter det så blir det i och för sig 7 dagar i rad med jobb, men det är fortfarande i framtiden, så det ska vi inte tänka på nu.

Påsken inleddes med att det var långfredag. Att det var långfredag innebar att det skulle vara inflyttningsfest hos Lina på Hedhamre, därefter så blev det utgång på Club 25 på tranan.


Inser nu när det är dags att lägga upp bilder å så från festen att bilderna från just den festen är de enda bilderna jag har i datorn sedan 2008 tagit slut och 2009 påbörjats. Jag måste nog börja bli lite bättre på att använda kamera igen.

Påskafton sedan innehöll också drickandet av några öl. Dock bara 4 av den starkare sorten och därefter ett par nödraketer för sällskapets skull. Påskdagen sedan blev ännu lugnare med spelkväll.

Man kan alltså se påsken som en slags avtrappning nedåt i aktivitet. Sista helgdagen innan det var dags att återvända till vardagen var nämligen så lugn att inte många knop alls gjordes.

Nu är i alla fall den sista påskharen uppäten och vardagen är tillbaka. Vaknar upp idag till att titta ut genom fönstret och inse att det har snöat inatt. Sommarvädret som varit här på besök den senaste tiden var vist bortblåst.

Jag tycker gott att det räcker nu. Börjar tröttna på det här med vinter och vill ha vår och helst sommar också rätt snart.

Inga kommentarer: