tisdag 21 april 2009

Bäste barnarbetare

Det är visst den tiden på året nu igen. Funderar på om man borde trycka upp en skylt och hänga på dörren. På den skylten ska det stå

Bäste barnarbeteare

Tack för visat intresse, men tjänsten som säljare av majblommor till boende bakom denna dörr är redan tillsatt av annat barn. Jag tackar er för att ni gjorde er besväret att kliva av cykeln och ta några steg fram mot dörren, och önskar er lycka till i ert fortsatta yrkesliv som barnarbetare.

PS. Mina grannar köper säkert en blomma av er.

Nu vet jag ju egentligen att försäljningen av majblommor är av ett gott syfte, men jag tycker samtidigt att det finns bättre sätt att hjälpa behövande än att köpa en blomma med nål på för att visa att jag faktiskt gjort något.

Nu börjar det bli nedräkning till "innebandyträning". Det sägs att vi ska fortsätta träna varje tisdag månaden ut. Eller var det till och med nästa månad också? Blir lite osäker där

1 kommentar:

RCB sa...

De kom en till mig i går också, men jag har ju aldrig kontanter hemma, så alla dörförsäljare får snabbt ett "Nej, tack" när de kommer hem hit.