lördag 11 augusti 2007

Inte riktigt som jag tänkt mig i Fotbollen

Kanske inte direkt rätt läge att gå in och mixtra runt bland Betfairs live-marknader när man kommer hem lagom tills dess att dommarna runt om i Europa blåser av för halvtid i de flesta matcher.

Tyckte dock att jag kunde fördriva tiden lite med det ändå, så det fick bli så i alla fall, fast inte ute i Europa utan hemma i lilla Sverige.

En match idag på programmet i Allsvenskan. Kalmar som hemma tar emot Göteborg. Vid halvtid hade blåvitt gått upp till 2-0 ledning och där bör matchen vara död för spel. Valde dock att lasta in lite pengar för att avvakta en bit in i andra halvlek och då sälja tillbaks det när oddset sjunkit tillräckligt lågt. Visst oddset sjönk en del, men jag kände att "det kommer sjunka mer, vänta lite till med att sälja" Så jag fortsätter vänta och inget händer ända tills dess att 7 minuter återstår av matchen då IFK gör ännu ett mål. 3-0 ska man inte lyckas tappa poäng på... inte med bara 7 minuter+lite tillägg kvar att spela på, så jag låter helt enkelt mitt tips stå kvar utanatt sälja tillbaks och säkra upp något alls. Innan matchen nu nått 90 minutar så har Göteborg hunnit med att peta in både 4-0 och 5-0.

Kalmar sa nog gonatt och börjate nervarvningen där när trean kom, men det ska vi inte klaga på.

Lite andra reflektioner från dagens Fotbollseuropa. De riktiga ligorna börjar nu komma igåg en efter en. Permier League börjar idag och Svennis verkar få en trevlig start då hans Manchester City gick och vann med 2-0

Fransk fotboll började redan förra helgen. Idag fick inte Kim vara med och spela så värst länge. Rött kort redan i 35:e minuten när hans Lyon spelar borta mot Toulouse.

Nästa helg blir dock mer rolig, då börjar man spela fotboll på italienska också

Inga kommentarer: