söndag 12 augusti 2007

Det börjar bli dags att planera en eller en par turer till sydligare länder

Jo har ju sagt rätt länge att det ska bli av med åtminstone en par resor söderut, så nu är det väl på tiden att jag börjar spara undan några slantar och planera för när och hur de ska bli av.

Inte direkt tal om såna där klassiska sol och badresor utan mer av andra orsaker den här gången, även om det hade varit skönt med solsemester efter en sån här sommar, men det får kanske bli nästa gång.

Den första turen som ska sparas ihop och planeras till blir några dagar till Frankrike. Här behövs inte så mycket planering mer än att se till att det blir av nån gång när Hedström som bor där nere har åtminstone lite ledig tid under tiden man är där.

Den andra turen kan däremot behöva planeras lite mer då det handlar om ett för mig nytt land. Där är det lite mer av en Fotbollsresa till Italien och Livorno det handlar om. Har sagt tidigare att jag ska ta mig ner dit för att se en match och se mig omkring lite i trakterna runt Livorno, men det har aldrig riktigt blivit av. Nu har i alla fall RyanAir lagt till några fler destinationer som man bedriver lågprisflyg till. Pisa blev ett av dessa ställen, staden med det lutande tornet alltså. Ett annat kännetecken för Pisa är att den stadens fotbollslag är lite av lokalkonkurrent till Livorno, eller var åtminstone på den tid de bägge spelade i samma division. Avståndet städerna emellan är också nästan gångavstånd (ungefär 3 mil) så det ska ju inte behöva vara så svårt att frakta sig till och från Livorno när man väl kommit dit tycker jag.

Ska ta och dels kolla upp lite med spelschemat under säsongen och priser på flyg och boende och sånt, så får vi se när det blir av. Nån gång under den kommande säsongen blir det i alla fall, så mycket har jag bestämt åtminstone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!

Jag själv och några vänner bokade med Ryan Air från Sthm Skavsta till Pisa den 18e oktober till den 23 oktober. Vi tänkte åka och se Livorno-Lazio som spelas den 21 oktober. Priset blev totalt 570kr tur och retur!

/Code red

Henke sa...

Låter som ett bra initiativ det, mer PLS på plats är aldrig fel. Kan dock inte svara på vilken match som blir mitt val än.