lördag 25 augusti 2007

En smått smålullig fredag

Började med att Mia tyckte att jag borde åka och handla pommesfrittes och beasås på väg hem från jobbet. Hon hade tydligen inskaffat kött så det skulle grillas när jag kom hem. Lämpligt nog fanns det också några öl kvar i kylskåpet. Var väl egentligen inte mina öl, utan Fredriks som han övergav där i midsommras, men jag tyckte det var på tiden att jag lånade dem, så tog mig ett par av dem till maten.

Satte mig sen och kollade runt lite på min normala runda av bloggar/forum där jag håller någorlunda koll på vad som händer innan det var dags att bege sig till Thomas för att kolla på film.
Bottom Live 2001: An Arse Oddity skulle ses med Thomas och Daniel som sällskap.

Var för övrigt min första kontakt med Bottom någonsin och efter Daniels påpekanden under lång tid om att den serien/showerna är det roligaste som gått i ett par skor och att en av de inblandade Rik Mayall (undrar om jag fick det rättstavat nu) skulle vara världens roligaste skådis, så var ju självklart förväntningarna höga.

Hur väl stämde då de påståendena? tja Bottom-grejset var ju roligt det måste erkännas och den där Mayall får nog anses besitta komiska talanger. Men jag har svårt att tro att han ska slå de stora elefanterna inom engelsk humor i rolighet.

Fanns för övrigt några öl kvar i kylen efter grillningen så de fick följa med till Thomas, så när det började bli dags för kvällen att bli natt var jag lite smålullig, vilket kändes lite ovanligt. Var ett bra tag sen jag utövade alkoholintag nu. Borde väl bli dags för nån sorts fest snart kan tyckas.

¤ Medans jag sov så sprang Clüft snabbt och hoppade högt, så hon leder 7-kampen i VM. Rätt väntat men en bra inledning på tävlingsveckan där borta i Japan.

¤ Serie A drar igång idag och TV4+ har den goda smaken att bjuda på Juventus-Livorno på premiärskvällen, för övrigt för de intresserade av italiensk fotboll så kommer rätt många matcher från nämnda serie att streamas på Bet365

¤ Grattis till Daniel som firade födelsedag igår

¤ Nu ska jag dricka mig en kopp Kaffe

Inga kommentarer: