lördag 11 augusti 2007

En tur ut i urskogen

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera i bloggen med vad jag spenderar dagarna med de senaste veckorna, så jag tänkte ta tag i det hela och avlägga nån slags rapport idag i alla fall.

Mia är ju nere i Strömstad eftersom hennes kusin gifter sig idag, eller det borde väl vara avklarat nu, själva giftandet alltså. Hon åkte ner dit redan i onsdags så har spenderat min tid själv här hemma sedan dess. Då kan man passa på att göra sånt man inte brukar annars. Som att sova framför TV´n istället för i sängen och sånt. Inte för att jag lyckats hitta nåt intressant att somna framför än, men ändå jag sover där av princip. Det kommer jag göra inatt också oavsett om det finns nåt intressant att somna in framför. Det gäller att passa på medans man kan. Imorgon kommer hon hem igenoch då får man anpassa sig till mer normala sovandeförhållanden med säng och sovrum igen.

Idag är det ju helg igen, vilket betyder att man inte behöver kliva upp hur tidigt som helst för att åka och jobba. Samtidigt betyder det också att man bör skaffa sig en sysselsättning att fördriva åtminstone en del av dagen med. Idag var det därför dags att bege sig ut till urskogen i Undersvik för att säga hej till modern som bosatt sig där ute. Mat fick man där också, med både förrätt och efterrätt. Kändes lite lyxigt måste jag erkänna.

Nu ska jag sätta mig och slösurfa runt lite, hålla lite koll på hur fotbollen går och allmänt bara vara. Vi ses på andra sidan älven.

Inga kommentarer: