lördag 18 augusti 2007

Inbrottsförsök eller vind och inbrott

Idag hade jag en riktigt dålig start på dagen. Var i min kusins stuga och åt surströmming igår och kom hem någonstans runt 23.00, så satte mig och kollade runt lite på datorn innan jag la mig framför tvn för att somna in framför något.

Somnade i alla fall där ute runt 2 eller något inatt skulle jag tro. Strax efter 9 idag kommer Mia hem från jobbet och frågar mig varför vi inte har något Sovrumsfönster. Jag fattar ingenting men går in i sovrummet och tittar efter. Mycket riktigt så sitter det bara kvar en del av fönstret i gångjärnen. Resten ligger söndertrasat på marken nedanför.

Fönstret har iofs stått på glänt för vädring, men varit fastsatt så det inte ska kunna öppnas helt innifrån. Det har väl helt enkelt blåst sönder tänker vi och städar upp glasskärvor och plockar ihop fönstret. Mia springer över till grannen för att låna något att sätta för där fönstret har suttit.

Han går ner i källaren och kommer upp strax efter med orden "Kom ska du få se Mia, jag har haft inbrott". Någon har tydligen sparkat in ett källarfönster hos honom inatt och tagit sig in för att stjäla hans cross. Allt annat var kvarlämnat men spår efter att de letat sig runt för att stjäla både crosscykeln, hjälm och delar till den som har funnits på 3 olika ställen.

Så nu vet jag inte längre om det var blåsten som blåste sönder vårat sovrumsfönster eller om det var samma som bröt sig in hos grannen som också såg vårat fönster stå på glänt och tänkte rycka upp det för att se om det fanns något av värde att ta med härifrån också. Ingenting förutom en fönsterruta saknas i alla fall här hemma, men irriterande är det i alla fall.

Nu håller grannen på att invänta att polisen ska ta sig hem till honom för att kolla hur det ser ut, så tänkte passa på att prata lite med dem när de ändå är här uppe.

Såhär ser i alla fall fönstret ut för tillfället så det bör gå att limma och fixa ihop det. Sen måste det in två nya glasrutor i det. Typiskt att sånt ska hända såhär på helgen när man vill vara ledig och bara ta det lugnt

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men jäklar vad drygt.
Det är inte konstigt att man får svårt att lita på folk när dom ändå inte kan ge fan i grejer som inte är deras :(

Hoppas polisen tycker det är tjuvarna och inte blåsten så ni får ut nåt på försäkringen iaf..

//Lelle

Anonym sa...

Jag kan bara instämma med Lelle. Klåfingrar är ett jävla sätt..