söndag 19 augusti 2007

Bandypremiär i lågt tempo

Inget fotbollsspelande idag för Solrosengänget. Daniel var på namngivningsceremoni för någon som utökat familjen och Mattias, Joel och Thomas skulle till Edsbyn för att titta på säsongens första match för Bollnäs GIF.



Efter att ha halvsovit lite framför i tv-soffan så tyckte jag mig känna av suget efter bandy även jag. Jag gjorde mig i ordning för att åka dit, även om jag skulle missa större delen av första halvlek.



Som sagt jag missade inledningen och det stod redan 1-1 när jag äntrade hallen. Mattias, Joel och Thomas informerade mig om att Bollnäs hade hållit ett rätt högt tempo den första kvarten och att det var Apelqvist. Detta lite högre tempo var inget jag fick se något av när jag kom så sent. Istället var det lågt tempo och många felpass i en väldigt avslagen match som efter en tillputsning av resultatet de sista minuterna ledde till att Vodnik gick segrande av isen med 8-4

Bollnäs mål gjordes av Martin Apelqvist, Anders Spinnars, Jimmy Lindgren och Esa Oksanen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu får vi ju inte glömma att berätta att Edsbyn sedan tidigare tvålat dit Vodnik med 6-1..
=)

//Lelle