måndag 13 augusti 2007

Ibland funderar man..

Ibland funderar man på de val man gjort, som till exempel varför man valt att jobba med det man gör. Idag var en sån dag.

Hade lite småsaker att göra klart i den lägenhet jag målade och tapetserade i förra veckan så var iväg på morgonen och gjorde det, sen förflyttade jag mig till en ny lägenhet på gärdet som skulle göras om. Där var jag tydligen inte ensam, en golvläggare hade lagt beslag på större delen av lägenheten, men jag kunde i alla fall stänga in mig i vardagsrummet och börja där.

Taket där inne var bland annat i behov av lagning. Ungeför en halv kvadratmeters yta av det hade släppt inifrån betongen så det skulle behövas skrapas ner och spacklas igen. Tur som jag har så klättrar jag upp för att börja skrapa ner, och ju mer som skrapas ner desto mer upptäcker jag att ännu mer sitter löst också så det slutar med att hela taket får skrapas ner. ungefär 1 cm puts från hela takytan. Det blir rätt mycket det kan jag lova, och hade det varit en tävling så hade jag kunnat vinna VM guld i mest nerdammade person idag.

Det är vid såna tillfällen man funderar på om man skulle ha gjort nåt annat när man var yngre som hade yttrat sig på så sätt att man hade jobbat med nåt annat idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men fy. Jag kan förstå att tankarna kommer när man sitter i en sådan sits. Men det är aldrig försent att sadla om.