fredag 9 januari 2009

Knäproblem

Jag har ju genom tiderna haft mig en del problem med mitt knä. Dvs att knäskålen har dislokaliserats och satt sig på sidan av benet istället för mitt fram där den egentligen ska sitta. Förutom en incident för ett par år sedan så var det egentligen många år sedan det hände.

Nu har det hänt igen, även om det fysiskt inte hände den här gången, utan i en dröm istället. Jag som kommer ihåg ungefär 3 drömmar per år när jag vaknar på morgonen fick av någon anledning för mig att komma ihåg just den här.

Varför knäskålen "hoppade ur led" har jag ingen aning om. Jag kunde också precis som när det hänt i verkligheten få den rätt lokaliserad igen. Men en stor skillnad var det i det hela. Den här gången så satt den nog inte som den skulle. För så snart jag försökte gå så började knäskålen glida längre och längre ned för att sedan sitta i ett läge nedanför knät och på så sätt låsa benet så att det inte gick att böja.

Då fick jag göra som så att jag fick ta tag i knäskålen och dra upp den till rätt höjd på knät igen och så började det om från början igen och den började vandra ner på benet igen.

Det läskiga i det hela var ju att även om det bara var en dröm så kände man ju hur benet låste sig och så vidare.

Nu är jag inte i närheten av att vara en drömtydare så vad drömmen skulle tänkas betyda eller varför jag ens kommer ihåg den törs jag inte svara på.

Inga kommentarer: