fredag 23 januari 2009

Kattmatsreklam

Kommer ni ihåg den där reklamen för Whiskas som slutade med "Om katten själv får välja"?

Den är lögn rakt igenom om jag ska tro min katt. Jag skulle vara snäll mot min katt och köpa sån kattmat tänkte jag, så det är det enda som finns hemma åt henne nu. Problemet är att hon vägrar äta den. Sen kommer hon och gnäller och vill ha annan mat.

Whiskas är inget för bortskämda katter. Här duger inget annat än Pussi. Tror jag får ta mig en tur ner på affären och köpa nytt åt henne innan hon blir allt för arg på mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade en liknande erfarenhet när jag (av misstag) råkade köpa någon form av lyxfoder till min katt. Blippade till för över 150:- påsen i kassan och fick en shock, men tänkte att hon också kunde skämmas bort ibland.

Tror inte ett korn av den så prestigefyllda maten gick ner. Det blev att byta till klassiska Mjau istället.