tisdag 20 januari 2009

Gamla Cd-staplar

Var lite uttråkad i helgen, så jag satte mig och började leta igenom gamla CDar som man bränt med olika mp3or på. Sånt som man hade i datorn mellan 1999-2004 eller något liknande.

Törs jag lova att jag inte alltid kan försvara hur man tänkt en gång i tiden, och ändå var det ju rätt nära nutid ändå. Tror till och med att jag kan ha haft bättre musiksmak när jag var ännu yngre ibland.

Nu var ju ändå inte allt så illa som det låter där. Hittade en hel del med sådant som man inte hört på hur länge som helst också, och till och med sådant som man helt hade glömt bort att det existerade.

Som irländska toner av musik i Form av Levellers. Det var en grupp jag helt missat att komma ihåg att de ens existerat. Ändå väcker det en hel del minnen från tider då jag bodde i Alfta. Så står någon ut med lite irländskt ljud så får jag bjuda på en låt med dem som ett slags god natt.

Inga kommentarer: