torsdag 1 januari 2009

Ett annat år

Sådär var nyårsfirandet avklarat och det var 2009 istället för 2008. Undrar om det finns någon slags uträkning på hur stor del av alla nyårslöften folk ger dagen innan som bryts redan den första januari.

Nu gav jag inte själv några direkta löften, så jag har inga att bryta. Däremot så brukar ju vanliga löften vara att börja träna, äta mer nyttigt, sluta bruka någon form av tobak och liknande.

Så som en slags motvikt till den typen av löften inledde jag dagen med en promenad ner till gärdet för att äta en pizza med Joel och Daniel. För min del blev det en Acapulco, dvs oxfilé (förmodligen annat kött de kallar för det för att kunna luras och ta ett lite högre pris) och diverse tacokryddor och andra starka saker. Hoppade dock över att ta någon form av beasås till den. Var nog rätt länge sen sist jag åt en pizza utan sånt.

Efter maten var avklarad blev det en promenad till Folkhögskolan för att kontrollera om de koder vi hade till dörrarna fortfarande var giltiga. Vi hade nämligen fått ihop åtminstone några stycken för att spela innabandy senare på kvällen.

Det visade sig efter en par återbud att vi skulle bli 5 som spelade, alltså 2 i varje lag och en avbytare. Törs dessutom lova att det märktes på orken att man inte spelat på ett tag nu, eller ens ägnat sig åt andra former av träning.

Men för att råda bot på detta så ska det nog planeras in en träningsrunda där imorgon också, fast den gången så får det handla om ett besök på gymet och därefter badminton.

Och för att göra ett förtydligande. Nej jag har inget nyårslöfte om att börja träna. Däremot så tycker jag själv att jag har ett behov av att göra det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott Nytt år till dig med!

Och du har rätt, man ska inte träna för att man Måste eller "har lovat", utan för att det är roligt, så går det bäst.Jag nästan längtar till morgondagens löpning. Den du :)