lördag 31 januari 2009

Fear no Evil

På den tiden då jag var väldigt ung en gång på 80-talet så var världens genom tiderna coolaste tjej en tysk sångerska vid namn Doro Pesch. Hon sjöng då från början i ett band som hette Warlock, men efter lite problem med skivbolag så fick de inte längre heta det.



Istället byttes namnet mot hennes förnamn (förkortat) till Doro.

Det har det senaste åren börjat dyka upp nya album från den tidsperioden, där artisterna faktiskt också gått tillbaka till att låta på samma sätt som de gjorde då. Så när jag tittar runt på Ginza.se och ser att Doro släppt nytt. Så nytt så att det faktiskt släpptes igår så bara måste jag ju kolla upp hur det låter.

Nu har jag då i alla fall lyssnat igenom skivan ett varv och kan konstatera att det låter på samma sätt som förr. Självklart nya nya låtar, men samma sound som det var då.


1 kommentar:

Anonym sa...

Henne har jag sett live!