söndag 13 april 2008

Inget musiktest

Det cirkulerar tydligen ett musiktest bland de bloggar jag brukar läsa. Det går ut på att man ska svara på ett gäng frågor genom att slumpa fram en låt bland sina mp3:or i datorn. Det hela började (förmodligen inte, men om jag bara räknar bloggar som jag läser på) med att Becky gjorde testet och sedan följde Daniel och Fredrik efter.

Jag har ju som bekant rätt nyss formaterat min hårddisk och efter det inte hunnit lägga till särskillt mycket musik i datorn. Rättare sagt den enda musiken jag har i datorn för tillfället är senaste skivan av In Flames. Det betyder att jag har mindre antal låtar än frågor så jag hade varit tvungen att svara samma låt på fler än en fråga. Därför hoppar jag nog över testet, men om nån påminner mig när jag hunnit med att lägga in lite mer musik så kan jag ju göra testet då.

* * * *

Viktig Fotboll i morgon. Nästan slut på säsongen och bottenmöte mellan Livorno - Siena. Livorno finns strax ovanför nedflyttningsstrecket på samma påäng som Siena som finns under strecket. Nästan inga matcher kvar att jaga poäng på, så 3 poäng skulle sitta som en ostmacka imorgon. Får nog sätta mig och leta om matchen streamas någonstans.

* * * *

Installerade Photoshop igen på datorn. Visste ni föresten att det vägrar installeras om man har ett Mozilla-fönster öppet? Var ju riktigt skumt det. Hur som hellst nu finns det på datorn igen, ska bara ta mig tid att mixtra med det igen nåt tag nu.

Hade lite tråkigt ikväll så satte mig och leta bilder att göra något med. Exempelbilderna som följer med Windows var inte alls nåt roligt, så satte mig och letade runt på Google bildsök och kom till slut fram till att jag skulle dels använda mig av en bild av James Hetfield och del så skulle jag prova något nytt i Photoshop. Eller nytt är det väl inte, men för min del får man nog säga att det är det. Det hela går ut på att man använder sig av ett foto, sen sätter man sig med verktyged "Smudge Tool" i Photoshop och målar bilden med det. Ska nog gå att lära sig om man tar sig tid att prova ett antal gånger.

Det jag fick nöja mig med den här gången blev den här bilden. Har inte bestämt mig för om jag ska fortsätta med den eller inte. Känns lite som att jag borde hitta en roligare bild att utgå ifrån istället.




Inga kommentarer: