tisdag 22 april 2008

Att välja musik och peka med tummar

I fredags var jag och agerade gäst hos Radio Daniel, eller Dingo and the Baby som han kallar programmet. Den förvarningen jag fick var att jag hade ett meddelande på min msn när jag vaknade på fredagsmorgonen om att jag förväntades infinna mig för deltagande i radio. Eller han använde väl ett annat ordval där jag gavs möjlighet att medverka iofs.

Väl där så fick jag, som man alltid får göra mig en tum-lista (där man ger 1 tum upp åt något som är lite bra, 2 tummar upp åt något som är jättebra och sist en tum ner åt något dåligt). Sen fick jag uppleva något nytt. Jag fick välja en avslutande låt som skulle sändas i programmet. Listan med tillgängliga låtar var väl kanske inte den längsta (eller bästa) så det slutade med att jag valde Doll Parts av Hole

Efter att ha klagat lite på att det var lite för begärnsade valmöjligheter gavs jag möjlighet att delta även nu på fredag och då få ta med egen musik att spela. Antar att jag också ska förbereda en så kallad tum-lista också. Så nu gäller det att börja fundera lite på vad som är bra och dåligt och förhållandevis aktuellt. Sen leta tag på musik som kanske är lite annorlunda än det som normalt spelas i radio.

Nån med förslag på vad jag ska hitta för musik? Eller förslag på sånt jag inte får missa att ta med i den där listan? Har lite lösa idéer men inget klart än

1 kommentar:

Nico sa...

Ta med lite Kilswitch engage, eller Avenged Sevenfold. Dem är bra :)