fredag 4 april 2008

Im back

Nu var första delen av mina problem med datorn lösta. Lyckades få reda på att jag inte behövde jaga tag på en windowsskiva och installera om alltihop, utan det räckte med att trycka ner F11 när datorn startades så bootade jag den från en dold partition som ligger där enbart för att istallera datorn när den är ny. Köpte nämligen en dator med förinstallerad med operativsystem på... alltså inget på skivor.

Nu fungerar allt hur bra som hellst och allt är som nytt igen... enda problemet är ju att det fanns rätt mycket på hårddisken innan ominstallationen som inte finns kvar längre. Alla bilder jag hunnit samla på mig brännde jag ut under tiden jag hade datorn igång i felsäkert läge, så dom finns räddade... men 80 gigabyte film och musik finns inte mer... dessutom måste ju alla program och sånt installeras om... men det är väl sånt man får ta antar jag.

Dags att fylla hårddisken med nya saker igen

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Jag måste göra samma sak med båda mina datorer, tror jag. Inte för att de fungerar illa, utan för att de är i stort behov av rensning i största allmänhet. Det är bara det att jag aldrig orkar ta tag i skiten, för roligt är det fan inte.