fredag 6 april 2007

Uppdatering - Veckan som gått

Har varit rätt lat och inte orkat sitta vid datorn över huvudtaget en del dagar nu, så här kommer en liten söndag fram till idag blogg som kompensation.

Söndag: En sån där vanlig slötittande på tv och sen åka och spela innebandy-dag. Glädjande att Livorno äntligen gick emot sin negativa trend och vann över Catania med hela 4-1. Noterbart där att Cristiano Lucarelli stod för 3 av målen, vilket ett av dem också råkade vara hans 100:e mål i Serie A. Grattis och se nu till att fortsätta målskyttandet mot Parma imorgon.

Lite tidigare under dagen såg jag även till att få dit sommardäck på bilen.

Måndag: Modo såg till att ta sig till Final i hockeyn, i övrigt inget att rapportera antar jag.

Tisdag: Dags att bege sig till Edsbyn för bilbesiktning. Med andra ord alltså dags att få domen över hur dyrt det ska bli att få fortsätta åka runt i saaben ett år till. Självklart gick den inte igenom, vilket jag redan i förväg visste att den inte skulle göra. Länkarmar som rostar och glappa länkarmslagringar, broms fram på vänster sida som har en "pulserande" bromsverkan. återstår nu att se hur dyrt det blir att få åtgärdat. Kan väl konstatera att det nog börjar närma sig den dag då jag borde byta bort bilen.

Onsdag: SM-Final 1 i hockeyn. Linköping vann rättvist, men gäsp vilken tråkig match. Spelarna åkte runt och var rädda för att gå in i närkamper eftersom man tydligen blivit tillsagda att inte ta några dumma utvisningar. I alla fall tittade 2 perioder sen i tredje så bytte jag kanal och tittade på Stockholm Live istället.

Tordag: Kom på att jag hade ett gammalt presentkort på Pepes liggandes sen i höstas. Eller nu ska jag väl inte ta på mig äran till det, var snarare Mia som kom på det åt mig. I alla fall så skulle Mia ner på stan med mamma sin en vända och sen så skulle jag ner lite senare och hämta henne och springa in på saftaffären. Så passade på att även springa in på pepes och inhandla 2 tröjor.

Inga kommentarer: