onsdag 25 april 2007

Stackars Fredrik

Det är nog inte lätt att vara Fredrik Reinfelt nu när det är synd om Lars. Lars är nämligen inte tillräckligt omtyckt i Folkpartiets Sverige och har därför talat om att han inte vill vara med längre.

Fredrik gick själv igenom en valrörelse för snart ett år sedan som byggde på att det minsan var honom det var synd om. Elaka socialdemokrater ritade bilder på honom som varulv, så han skulle kunna få vara med i tidningarna och gråta ut.

Då var det stackars Fredrik om och om igen och det hela slutade med att han fick vara statsminister som tröst.

Nu är det inte längre stackars Fredrik utan istället Lars som med tårar i ögonen får prata med tidningarna och säga att "Jag trodde jag skulle sitta kvar".

Nu får vi hoppas för Fredriks bästa att någon kan visa barmhärtighet över honom och vara lite dum mot homom också.

Hur som haver, nu går det inte längre att läsa någon nyhetssida på internet där det inte spekuleras om vem som ska få bestämma när inte Lars längre får vara med. Tvångstankar som jag har över att alltid svara på alla sorters frågor på liknande sidor så har jag suttit och klickat på svarsalternativet "någon annan" på alla dessa frågor, mest beroende på att jag inte har ett dugg att göra med vem de väljer.

Nu ska jag iofs vara ärlig och erkänna att jag på TV4´s undersökning inte kunde hålla mig till det svarsalternativet. Där hade man tydligen någon som var lite av en komiker anställd för där fanns svarsalternativet "Per Jodenius" med också. Ni vet han som gjorde dataintrång hos socialdemokraterna. Då kände jag mig faktiskt tvungen att ta ställning för honom. Det visade sig att 7% av alla svar dessutom hamnat på honom.

Ska experterna få bestämma så ser det dock ut som att det kommer att bli en kamp mellan Jan Björklund om vem som kommer att bli the chosen one. kamp och kamp... ser ju ut att bara vara honom de kommar att ha att välja på.

Lite mer komiskt blir det då när man tittar runt på bloggar som finns lite var stans och ser att kampanjen "Vem som hellst, men inte Jan Björklund" har dragit igång. Jag lovar härmed att stödja denna kampanj. Undrar bara om jag som anti-folkpartist får vara med.

Hela idén drogs igång av någon Dennis som i sin blogg skriver:

Då är frågan, är det läge att dra igång kampanjen Vem som helst, men inte Jan Björklund? Jag är ju inte folkpartist, och har inga planer på att bli det, men så länge som partiet säger sig vara liberalt så tänker jag lägga mig i vem de väljer.

han var ju dock inte Folkpartist, men även Dyslesbisk hakar på och ser dessutom ut att vara en av dem som offentligt säger sig vara Folkpartist.

Vem som helst, men inte Jan Björklund! Jag är, till skillnad från Dennis, aktiv medlem i folkpartiet, tillika masochist, så jag kan ha gott fog att engagera mig. Jan Björklund skulle, som bekant, inte dra sig för att införa dödsstraff från årskurs tre om han visste att det skulle göra honom till partiordförande. Synd på barnen, tycker jag. Om någon snickrar ihop en schyst banner, lovar jag att ha den på bloggen tills Björklund vinner och allting är, eller snarare fortsätter att vara, förlorat. Heja.


Kan inte nån se till att göra en banner??

Inga kommentarer: