torsdag 20 november 2008

Henrik rasar mot SVT efter chockändringen

Nog för att jag i grunden är mer nattmänniska än vad jag är en sådan som trivs bra med tidiga morgnar och långa dagar, men jag är också medveten om att jag faktiskt är i minoritet. Majoriteten av alla människor är inte som mig utan kliver gärna upp tidigare än vad jag anser vara bra för hälsan. Dessutom går de också och lägger sig i lagom tid när kvällen borde börja igen.

Nu kommer alla dessa människor, efter att SVT beslutat att tråkigt är bäst, att gå miste om sveriges bäste nyhetsuppläsare. Rikard Palm kommer nämligen att förflyttas till att få läsa nyheter nattetid och någon tråkigare får ta över.

Inte för att det nog berör mig, då jag väldigt sällan ser några nyheter alls på tv, men man får också tänka på den delen av folket som faktist gör det. Någon borde avslöja för cheferna på SVT att en tråkig nyhetsuppläsare inte per automatik är en bra nyhetsuppläsare.

Så här får vi hoppas att SVT tänker om och plockar tillbaka Palm på bästa sändningstid, och dessutom låter honom få ha sin ansiktsbehåring i fred. Intressant fenomen egentligen att folk kan sitta hemma och reta upp sig så pass mycket på en liten mustasch, så till den grad att de känner att nu är det nog och dessutom beslutar sig för att ringa SVT och påpeka detta. (nåja det var ju gamla nyheter, men ett bra exempel på ett gnällande folk)

Och för er som missat Rikard Palm, så får jag bjuda på lite höjdpunkter



1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

På tal om ansiktsbehåring så hände samma sak Magnus Härenstam. Han odlade helskägg och spelade in ett gäng avsnitt av Jeopardy - och folk klagade som fan! Så han rakade bort skägget och fortsatte spela in avsnitt, men det tog ju ett tag innan förändringen syntes i rutan.

Folk har inget liv, är min slutsats.