torsdag 6 november 2008

En tur till Gävle som slutade i snöväder

Den som vet bättre genomskådar nu mig och inser att jag skriver lite inlägg som redan borde finnas skrivna sedan tidigare, för att sedan låtsas att de fanns där redan sen förr, bara det att själva datumet på inläggen är fel. (Jag väljer att inte fuska med datumen)

I alla fall så utspelar sig nu för en vecka sedan ganska så precis. Det är torsdag i dag och det var det då också. En tur till Gävle för att se "Appelquist och Persson ljuger för pengar" stod på schemat.

Från Bollnäs skulle undertecknad och Daniel frakta oss och Joel skulle möta upp med tåg från Södertälje. Dessutom var jag ovetande om att Lelle och Therese skulle ramla förbi från Sandviken också.

Personligen tyckte jag not att Tobias Persson av de två var bäst, men till stor del beror det nog också på att jag redan sedan tidigare hade hört många av de skämten som Appelquist körde.

Efteråt blev det utfodring på Church street, som definitivt kan rekommenderas för den som vill äta stora portioner med kött och intressanta tillbehör till. Lite grann som en Gävle-variant av Spicey Cow som vi har här i Bollnäs, fast bättre.

I samband med allt detta så började vinterns första snö att komma och när det var dags att förflytta sig hemåt så snöade det på rätt rejält. Eftersom det visade sig att jag tydligen under kvällen hade beslutat mig för att inhandla Lelles jobbarkompis Xbox360 för en billig peng så tog vi omvägen över Sandviken-Ockelbo-skogsväg-Bollnäs hem. Inte ens i normala fall den roligaste vägen att köra. I kombination med snöväder och sommardäck var den ännu tråkigare dessutom.

Det var för övrigt ett tag sen jag kombinerade ett inlägg här med ett filmklipp nu, så jag passar på att bjuda på ett kort klipp med Kristoffer Appelquist. Det får väl ses som passande efter kvällen i fråga.

1 kommentar:

Daniel Sundström sa...

Appelquist är sveriges roligaste komiker. Punkt. Tätt följd av Johan Glans.

Världens roligaste komiker är dock fortarande The Rik Mayall.