måndag 3 mars 2008

det där med döden kan vara svårt det...

Har tydligen fått klagomål på att det inte uppdaterats allt för mycket här på sistone. Problemet ligger nog dels i lathet och dels i att jag inte haft något vettigt att skriva om... Inte för att det som skrivits tidigare har varit särskillt vettigt heller, men ändå liksom

Är väl egentligen tänkt att jag ska försöka börja skissa på en berättelse om hur livets slutskede samt vården i livets slutskede ser ut för en troende jude till skolan. Problemet med det är att jag lider av samma slags skrivkramp där som jag gör i bloggen. Kommer inte på någon vettig infallsvinkel. Är rätt övertygad om att det kommer lossna bara jag lyckas författa nån slags inledning... så vi får väl se hur det går.

Har en informationsgrej från Fonus med där man hittar hur folk från diverse religioner ser på livets slutskede och döden, och hur de föredrar att bli behandlad i livets slutskede, samt hur kroppen ska tas reda på efter att den avlidit, så själva faktan om hur det ska gå till har jag ju. Problemet är väl snarare att skapa en berättelse från det hela. Hade varit så mycket lämpligare om det bara handlat om att man skulle presentera fakta. Fördelen är väl att det är en gruppuppgift, så förhoppningsvis har de andra i gruppen bättre fantasi än mig. Imorgon måste vi i vilket fall som hellst få klart det hela, för på onsdag ska det redovisas.

Tyckte jag behövde motivera mig själv när det kom till det här med döden, så jag satte mig och terapi-photoshopade lite i mörkare teman (det är ju ändå såna bilder som det är roligast att pillra med). Resultatet får jag väl bjuda på också så det inte bara blir en massa menlös text här.

Inga kommentarer: