tisdag 4 mars 2008

Lite knep & Knåp

Kopierade en "uppgift" i kreativt tänkande som min lärare försökte lösa idag. Det går ut på att man får en siffra sen en förklaring av siffran med nån slags förklaring skrivet med förkortningar. Själva testet går då ut på att man ska lista ut vad förkortningarna innebär.

Lyckades lösa alla utom 2 utan att fuska, så sätt igång och kom med förslag på svarsalternativ och bevisa att ni är minst lika duktig som mig på att lösa det...

365 = D på ett Å
90 = G i en RV
18 = S i SA
9 = P i vårt SS
3 = H i en T
21 = P på en T
60 = M på en T
11 = S i ett FL
33 = CL i en CCB
10 = H på 110 MH
40 = AT per V
29 = DiF på ett SÅ
28 = T i M (utom VT)
28 = B i A (utan W)
7 = U
40 = R tillsammans med AB
64 = R på ett SB

Kan väl ta och erkänna vilka jag inte lyckades lösa utan fusk också. Det var:

18 = S i SA
11 = S i ett FL

15 kommentarer:

RCB sa...

11 = S i ett FL var en av de första jag såg bara utan att sitta ner och försöka. I varje fall vad jag tror är rätt. Tänkte testa på dem mer senare, men nu orkar jag inte. Har nyss kommit hem från en lång arbetsdag.

Camilla sa...

"9 = P i vårt SS" stämmer ju inte.

Daniel Sundström sa...

"11 = S i ett FL" finns med både bland de du klarade av och de du inte klarade av. Förklaring?

Henke sa...

njae den första upplistningen var ju alla som fanns med över huvudtaget... sen längst ner så listade jag upp de två jag inte lyckades lista ut.. så bägge dom står ju med på första listningen också

Daniel Sundström sa...

Aha. Då är jag med.

Henke sa...

Milla: Jo 9 stämmer väl bra där... den som var nummer 10 fick ju inte vara med längre

i övrigt... dåligt med gissningar/lösningar på vad som borde vara vad

RCB sa...

Jasså, är det meningen att man ska skriva ut svaren här?

Henke sa...

Becky: ja självklart... då blir det ju roligare för mig att se hur ni lyckas ju

Camilla sa...

Nej, inga svar här tycker jag. Inte än på ett tag. Jag vet att min grej var en ledning men jag tycker alla borde få en chans att fundera lite mer.

Illa att du inte klarade "11 = S i ett FL" utan att fuska Henrik. Nu har jag inte klarat alla än, har en kvar och sen har Johannes kommit på två. Så jag är väl inte helt ärlig jag heller. Och du har fel om "9 = P i vårt SS" :P

Camilla sa...

Hur lyckas jag skriva en när jag tänker tre? Jag kan varken prata eller skriva längre. Har inte kunnat prata vettigt på flera veckor. Så tre har jag kvar.

Henke sa...

Milla: ser fortfarande inte hur 9 kan vara fel där... har varit 10 tills för ett tag sen, men sen gjorde om ju om hur det räknades och då fick en inte vara med längre... eller tänker jag helt fel då? (isåfall skyller jag på den som gjort frågorna)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Inläggen verkar gamla så kanske inte aktivt längre... men jag måste fråga vad är 18 = S i SA..?! Håller på att bli tokig :-)

Anonym sa...

s=stolar ...

Anonym sa...

Stater i Sydamerika!