söndag 5 oktober 2008

En icke synkroniserad helg

Nu har de flesta haft helg och varit ledig. Själv hade jag min helg torsdag-fredag eftersom jag jobbade i helgen. En sak som inte passar när man har sådan helg är att alla andra som gör vettiga saker om dagarna faktiskt inte alls är ledig då. Det är heller inte dagar lämpade för diverse aktiviteter.


Så till att börja med när ni andra hade vardag och jag helg, så gjorde jag inte mycket alls. Upptäckte att ett tv-program hade nypremiär. Snacka om nyheter, som ju gick för rätt länge sen när jag var så ung att jag knappast kommer ihåg vad som sades i det.

Då på den tiden har jag för mig att jag tyckte programmet var bra. Sen dess så har det haft nypremiär åtminstone en gång till och inte alls varit lika roligt. Samma sak den här gången. Beror det på att det var bättre förr eller var det jag som hade sämre humor på den tiden?


I allafall det roligaste som sades den här gången, sades faktiskt av den ende deltagaren som inte var där på grund av sitt yrke som komiker utan var där i egenskap av att tidigare ha varit nån slags minister.

Hon konstaterade i alla fall att förkortningen FRA inte alls betyder Försvarets Radioanstallt, som många verkar tro, utan istället är det en förkortning för "Fredrik Reinfeldt och Alliansen"

Den betydelsen är hon faktiskt inte helt ensam att komma på, något inte många missar om de tar sig en tur på stan i här i Bollnäs, där någon varit vänlig nog att på lite olika ställen informera folket om denna betydelse.

Informationsmeddelande utanför JC

Inga kommentarer: